Algemene verkoopvoorwaarden

Bijgewerkt op 15 oktober 2018

1. General Provisions

 

1,1. De volgende algemene verkoopvoorwaarden (‘Algemene voorwaarden’) zijn van toepassing op het aanbod en de verkoop van producten via de Darphin-website in de Europese Economische Ruimte (‘EEA’), (de ‘Website’).

1,2. Om in aanmerking te komen voor de aankoop van producten op de site, moeten klanten: (a) ten minste 18 jaar oud zijn of, in het geval van minderjarigen, naar behoren zijn gemachtigd door hun wettelijke vertegenwoordiger; (b) consumenten zijn, in de zin van natuurlijke personen die handelen in het kader van doeleinden die geen deel uitmaken van hun handel, bedrijf, ambacht en beroep en (c) in het bezit zijn van een geldige creditcard of bankpas.

 

1,3. Deze overeenkomst wordt uitgevoerd in België en is onderworpen aan het Belgische recht. Dergelijk recht wordt in deze algemene voorwaarden 'lokale wetten' genoemd.

1,4. Alvorens een bestelling van een product via de site of het klantenservicecentrum te plaatsen, moeten klanten uitdrukkelijk akkoord gaan met deze verkoopvoorwaarden. Klanten kunnen deze verkoopvoorwaarden opslaan of afdrukken, en deze zijn ook op elk moment op de site beschikbaar. Deze verkoopvoorwaarden kunnen op elk moment worden gewijzigd.

1,5. De verkoopvoorwaarden die van toepassing zijn op een bestelling zijn die welke op de site zijn gepubliceerd op het moment dat de klant een bestelling plaatst. In overeenstemming met de toepasselijke wetgeving met betrekking tot een elektronische handtekening, wordt het plaatsen van een bestelling zoals hieronder aangegeven geacht een elektronische ondertekening, een bewijs van de bestelling en het verschuldigde bedrag te zijn.

1,6. Door de betreffende vakjes aan te vinken tijdens het bestel- of accountregistratieproces op de site, erkent u dat u deze verkoopvoorwaarden, evenals onze gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid zonder beperking of voorbehoud hebt gelezen, begrepen en aanvaard.

1,7. Door hier te klikken, kunt u deze verkoopvoorwaarden bekijken

 

 

2. Identification of the Vendor

 

2,1. De verkoper is Estée Lauder Companies (ELCO).

3. Producten

3,1. Informatie over producten is beschikbaar op de site en wordt verstrekt in overeenstemming met lokale wetgeving.

3,2. Wij zullen alle redelijke professionele zorg in acht nemen om ervoor te zorgen dat alle details, beschrijvingen, afbeeldingen van producten die op de site worden getoond correct zijn op het moment dat de relevante informatie in het systeem werd ingevoerd; echter, voor zover toegestaan ​​door de toepasselijke wetgeving, kunnen we niet garanderen dat genoemde details, beschrijvingen, afbeeldingen van producten volledig juist, volledig, betrouwbaar, actueel of foutloos zijn.

3,3. De producten die op de site worden beschreven en alle monsters ervan die wij aan de klant kunnen verstrekken, zijn uitsluitend voor persoonlijk gebruik. Klanten mogen deze producten of monsters ervan niet verkopen of doorverkopen. We behouden ons het recht voor om, met of zonder kennisgeving, het aantal producten of monsters dat aan de klant zal worden verstrekt te annuleren of te beperken als dit kan leiden tot schending van deze Algemene voorwaarden.

4. Prijzen

4,1. Alle vermelde prijzen voor producten die beschikbaar zijn via de site zijn inclusief btw tegen de huidige tarieven en zijn uitgedrukt in lokale valuta. De bezorgkosten worden aan de klant getoond vóór het voltooien van een bestelling en worden toegevoegd aan de prijs van de producten en afzonderlijk vermeld op het bestelformulier. Ga voor meer informatie ook naar het onderdeel Levering op de site.

4,2. We controleren regelmatig of alle prijzen die op de site worden weergegeven correct zijn, maar kunnen niet garanderen dat er geen sprake zal zijn van fouten. In het geval dat een duidelijke fout in de prijs van een product wordt gedetecteerd, bieden we de klant de mogelijkheid om het product tegen de juiste prijs te kopen of om de bestelling te annuleren.

4,3. Prijzen kunnen op elk moment worden gewijzigd. De toepasselijke prijzen zijn die welke op de site worden gepubliceerd op de datum waarop een bestelling door de klant wordt geplaatst.

5. Een bestelling plaatsen

 

5,1. De klant kan vrij navigeren op de site zonder een bestelling te plaatsen. Als de klant hiervoor kiest wordt hij of zij door het proces van het plaatsen van een bestelling geleid door een reeks eenvoudige instructies op de site of door het klantenservicecentrum.

5,2. Om een ​​bestelling te plaatsen, moet de klant het aantal producten invoeren dat hij of zij wenst te kopen (maximaal 3 stuks van een enkel product), met een maximaal aankoopbedrag van € 2000per klant.

5,3. De klant kan klikken op ‘Winkelmandje’ om het geselecteerde product en het gewenste aantal in de ‘Winkelwagen’ te plaatsen. De klant kan besluiten door te gaan met winkelen voor andere producten en deze toe te voegen aan zijn of haar winkelwagen of doorgaan naar het afrekenproces door op de knop ‘Ga verder naar afrekenen’ te klikken. Op elk moment tijdens het winkelen kan de klant de producten in de winkelwagen bekijken door op een pagina op ‘Ga verder naar afrekenen’ te klikken. De klant kan producten uit de winkelwagen verwijderen door naast het gekozen product in de winkelwagen op ‘Verwijderen’ te klikken. Indien van toepassing in het land, kan de klant een product als favoriet opslaan door onder de productnaam te klikken op ‘Voeg toe aan favorieten’. Het product wordt vervolgens toegevoegd aan het onderdeel favorieten in ‘Mijn account’. Om vanaf elke computer toegang te krijgen tot de favorieten, moet de klant zich registreren of inloggen met zijn of haar account.

5,4. De klant moet de instructies op het scherm volgen om de stappen van het afrekenproces op de site te doorlopen. De klant kan altijd eventuele fouten in de ingevoerde gegevens corrigeren, de inhoud van de winkelwagen wijzigen door een of meer producten toe te voegen aan of verwijderen uit de winkelwagen, of de volledige bestelling tijdens het afrekenen annuleren alvorens deze te plaatsen. Voordat een bestelling op de site wordt geplaatst, heeft de klant de mogelijkheid om alle details van de bestelling, inclusief facturerings- en verzendinformatie, te controleren en te bewerken alvorens de aankoop te bevestigen. Bovendien erkent en verklaart de klant dat hij of zij tijdens het afrekenproces alle instructies heeft gelezen en deze verkoopvoorwaarden volledig aanvaardt door middel van een bevestiging op de site (bijv. door een vakje aan te vinken). De klant plaatst een bestellingsverzoek voor producten via de site door aan het einde van het bestelproces op de knop ‘Plaats bestelling en betaal’ te klikken.

5,5. Nadat een bestelling is geplaatst, wordt er een plaatsingspagina weergegeven en ontvangt de klant een e-mail ter bevestiging van de ontvangst van de bestelling. In overeenstemming met de bepalingen van de lokale wetgeving bevat de e-mailbevestiging van de ontvangst van de bestelling een samenvatting van de algemene voorwaarden, informatie over de essentiële kenmerken van de gekochte producten, een gedetailleerde aanduiding van de prijs en betaalmethode, informatie over de verzendkosten, informatie over de voorwaarden en methoden om gebruik te maken van het herroepingsrecht, het adres waar klachten kunnen worden ingediend, informatie over ondersteunende diensten en over bestaande commerciële garanties.

5,6. If an order confirmation does not arrive within 24 hours after submission, customer may contact us at +3278483847 or klantendienst-be@darphin.com or serviceclient-be@darphin.com

5,7. If customers have any questions or concerns when placing an order or if they wish to enquire about a previously placed order, they may contact us at +3278483847 or via email at the following address klantendienst-be@darphin.com or serviceclient-be@darphin.com. Voor de snelste service worden klanten uitgenodigd om hun bestelnummer beschikbaar te houden.

 

6. Gift-Wrap Service

6,1. We besteden altijd bijzondere aandacht aan bestellingen. Als deze service beschikbaar is in het land, zullen we uw bestelling graag voorzien van een prachtige cadeauverpakking. We bieden de inpakservice na betaling door klanten van de extra kosten die op de site staan vermeld.

6,2. Als de klant de bestelling als cadeau wil laten inpakken, moet hij of zij tijdens het ‘Afrekenen’ op de optie ‘Cadeauverpakking’ klikken. Klanten kunnen momenteel geen cadeaukaart met een persoonlijke groet toevoegen.

6,3. In het geval een bestelling met ‘Cadeauverpakking’ uit meer dan één product bestaat, zullen we al deze producten in één cadeauverpakking inpakken.

7. Offer Codes

7,1. Als actiecodes in het land van toepassing zijn en klanten hun ​​aanbiedingscode willen inwisselen, moeten ze tijdens het afrekenproces op de website hun code in het vak ‘actiecode’ invoeren. Actiecodes zijn hoofdlettergevoelig en moeten exact worden ingevoerd zoals ze zijn weergegeven.

7,2. Wanneer een actiecode wordt geaccepteerd, wordt de actie weergegeven in het ‘Besteloverzicht’.

7,3. Per bestelling kan één actiecode worden gebruikt.

8. Betalingsmogelijkheden

8,1. Klanten kunnen de producten betalen met een creditcard. De volgende creditcards worden geaccepteerd voor betalingen:

  • Visa
  • MasterCard
  • Paypal
  • Sofort

8,2. We accepteren geen creditcards met factuuradressen buiten de EER.

8,3. Klanten betalen pas voor een product nadat het is verzonden.

8,4. Voor de veiligheid van de klant moeten de naam en het adres van de klant overeenkomen met die van de creditcard die voor de betaling is gebruikt. We behouden ons het recht voor om elke bestelling te annuleren die niet aan deze criteria voldoet.

8,5. Alle creditcardhouders zijn onderworpen aan validatiecontroles en autorisatie door de creditcardmaatschappij. Als de uitgever van de betaalkaart van de klant, om welke reden dan ook, de betaling weigert of niet aan ons autoriseert, hetzij vooraf of na een betaling, zijn wij niet aansprakelijk voor enige vertraging of niet-levering.

8,6. Op uw betaalkaart wordt de op dat moment toepasselijke aankoopprijs in rekening gebracht. Door uw bestelling via de site te plaatsen, geeft u ons uitdrukkelijk toestemming om een ​​dergelijke betaalkaartautorisatie uit te voeren en om, strikt voor legitieme doeleinden en voor zover toegestaan ​​volgens toepasselijke regelgeving, informatie (inclusief bijgewerkte informatie) over u te verzenden naar of te verkrijgen van derde partijen, inclusief maar niet beperkt tot uw betaalkaartnummer, om uw identiteit te verifiëren, uw betaalkaart te valideren, een betaalkaartautorisatie te verkrijgen en individuele aankooptransacties te autoriseren.

9. Vragen over bestellingen

9,1. Over het algemeen worden producten binnen 2 tot 5 werkdagen verzonden. For any shipping information customers may contact us at +3278483847 or via email at the following address: klantendienst-be@darphin.com of serviceclient-be@darphin.com

9,2. Klanten kunnen de status van hun meest recente bestellingen bekijken door in het onderdeel Mijn account naar de pagina Bestellingsstatus te gaan. Dit is de gemakkelijkste en snelste manier om inzicht te krijgen in de meest actuele informatie over bestellingen van klanten.

9,3. Wanneer de klant op de pagina Bestelstatus klikt, wordt hij of zij gevraagd om in te loggen met zijn of haar e-mailadres en wachtwoord. Op een overzichtspagina voor bestellingen vindt de klant gedetailleerde informatie over zijn of haar huidige en eerdere bestellingen. Nadat een bestelling is verzonden, wordt het relevante trackingnummer, indien beschikbaar, weergegeven. Klanten kunnen de leverstatus van de bestelling bij onze koerier volgen door onder de kopregel ‘Bestelstatus’ te klikken op ‘Verzonden’. Sommige koeriers bieden mogelijk geen trackinginformatie tot 24 kantooruren nadat de bestelling is verzonden.

9,4. Zo nu en dan worden bestellingen of delen van een bestelling om verschillende redenen door ons systeem geannuleerd. Enkele redenen zijn:

· Artikel(en) niet beschikbaar, hoewel we er alles aan doen om ervoor te zorgen dat niet-beschikbare artikelen duidelijk als zodanig op de Website worden vermeld

· Verwerking van de betalingsinformatie is niet mogelijk

· Verzending naar het gegeven adres is niet mogelijk

· Er is een dubbele bestelling gedaan

· Annulering op verzoek van de klant

9,5. Als een bestelling wordt geannuleerd, ontvangt de klant een e-mail met de reden van de annulering. Klanten wordt niets in rekening gebracht voor eventueel geannuleerde bestellingen. If the customer is interested in placing a new order or if the customer has any questions about a cancelled order, he/she may contact us at +3278483847 or via email at the following address: klantendienst-be@darphin.com of serviceclient-be@darphin.com

10. Delivery

10,1. Bestellingen worden alleen op werkdagen verwerkt en afgeleverd (maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen). Bestellingen geplaatst op zaterdag en zondag zullen de volgende werkdag worden verwerkt. De proces- en verzendtijd bedraagt meestal 1 - 2 werkdagen, afhankelijk van de beschikbaarheid van het product.

10,2. Alle bestellingen worden bezorgd door UPS.

10,3. Verzendkosten zijn voor rekening van de klant en worden apart vermeld op het bestelformulier en op de leveringsbon. Er worden geen verzendkosten in rekening gebracht voor aankopen die hoger zijn dan het bedrag dat op de site mogelijk staat vermeld.

Standaard verzendkosten:

België: Gratis verzending

10,4. In overeenstemming met lokale wetten worden de producten binnen 7 - 10 dagen vanaf de dag volgend op de plaatsing van de bestelling door de klant geleverd, tenzij we de klant binnen dezelfde termijn, onder andere via e-mail, informeren over de bestelde producten die niet of tijdelijk niet beschikbaar zijn.

10,5. Leveringen worden alleen gedaan naar factuurlanden.

11. Right of Withdrawal

 

11,1. We willen klanten de beste cosmetische producten aanbieden die beschikbaar zijn. Als de klant van mening is dat de producten die hij of zij van ons heeft ontvangen niet aan deze verwachting voldoen, heeft de klant volgens lokale wetten het recht om het contract, zonder opgaaf van reden, binnen veertien (14) werkdagen na de datum van ontvangst van de producten te herroepen.

11,2. De herroepingstermijn bedraagt veertien dagen vanaf de datum waarop u of een door u benoemde derde partij die niet de koerier is, de goederen heeft ontvangen. Voor contracten die betrekking hebben op de bestelling van meerdere goederen die afzonderlijk moeten worden geleverd, bedraagt ​​de herroepingstermijn veertien dagen vanaf de datum waarop u of een door u benoemde derde partij die niet de koerier is, het laatste artikel van die bestelling heeft ontvangen.

Dit herroepingsrecht is echter niet van toepassing op producten die gepersonaliseerd zijn, met uitzondering van gebreken in de producten of een onvolledige of onjuiste levering. Als een gepersonaliseerd product beschadigd wordt geleverd of defect is, dienen klanten onmiddellijk contact op te nemen met klantendienst-be@darphin.com of serviceclient-be@darphin.com .

11,3. Notification of customer’s intention to exercise the right of withdrawal can be done by emailing us at klantendienst-be@darphin.com or serviceclient-be@darphin.comwith customer’s order details, including customer order number and the description of the products which are being returned. U mag, maar bent niet verplicht om het voorbeeldherroepingsformulier te gebruiken dat is bijgevoegd in Bijlage I. Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het om uw verklaring te verstrekken waarin u ons meedeelt dat u uw herroepingsrecht wilt uitoefenen vóór de vervaldatum van de herroepingstermijn. In de bestelverpakking vindt de klant een pakbon met de details van de bestelling en van ons retourneringsproces. If the products listed on the dispatch note do not match those contained in your delivery, the customer shall notify us immediately by calling +3278483847.

11,4. Onze klantenservice zal de klant vervolgens een autorisatienummer en een e-mailbevestiging verstrekken. De klant wordt verzocht om een notitie van zijn of haar autorisatienummer te bewaren voor toekomstige raadpleging ten behoeve van de klantenservice met betrekking tot deze kwestie.

11,5. Als de klant producten om andere redenen dan gebreken in de producten, of een onvolledige of onjuiste levering retourneert, moet hij of zij de retourzending van de producten naar ons zelf regelen en betalen.

11,6. Bij het uitoefenen van het herroepingsrecht verbinden wij ons ertoe om de klant de volledige prijs van de producten terug te betalen binnen veertien (14) dagen na de datum van ontvangst van de herroeping, op voorwaarde dat deze ongebruikt en onbeschadigd worden teruggestuurd, zo spoedig mogelijk en niet later dan 14 na de datum van ontvangst van uw herroepingsverklaring en dat we een bewijs van terugzending ontvangen voorafgaand aan de terugbetaling. We kunnen de terugbetaling weigeren tot we de ontvangen goederen hebben ontvangen of totdat u het bewijs hebt geleverd dat u de goederen hebt geretourneerd, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet. Restitutie vindt alleen plaats op de oorspronkelijke creditcard die is gebruikt. We sturen de klant een kennisgeving per e-mail zodra de terugbetaling heeft plaatsgevonden.

11,7. Het wordt ten zeerste aanbevolen om het pakket aangetekend per koerier te verzenden (een die een handtekening vereist bij ontvangst).

11,8. De bovenstaande bepalingen zijn alleen van toepassing op online gedane aankopen. Producten die in een winkel worden gekocht, zijn onderworpen aan het retourbeleid van de betreffende winkel. Aankopen gedaan in een winkel van Darphin mogen niet worden geretourneerd naar of geruild bij Darphin Online. Online gedane aankopen mogen niet worden geretourneerd naar of geruild in een winkel van Darphin.

12. Lack of Conformity

 

In geval van gebrek aan conformiteit van producten op grond van lokale wetgeving, zijn de wettelijke garanties vastgelegd door lokale wetgeving van toepassing. De klant heeft het recht om de producten door reparatie of vervanging kosteloos conform te maken. In het geval dat één van de bovenstaande oplossingen niet werkt, heeft de klant het recht op een gepaste korting op de prijs van de producten, of op annulering van de overeenkomst. De klant doet afstand van deze rechten als hij of zij nalaat ons binnen een redelijke termijn op de hoogte te stellen van het gebrek aan conformiteit nadat de klant een dergelijk gebrek aan conformiteit heeft geconstateerd. Wij zijn aansprakelijk wanneer het gebrek aan conformiteit zich manifesteert binnen drie (3) jaar vanaf de levering van de producten.

13. Toepasselijke wetgeving en jurisdictie

 

13,1. Deze Algemene voorwaarden zijn onderworpen aan en moeten worden geïnterpreteerd in overeenstemming met de lokale wetten.

13,2. Alle geschillen die voortvloeien uit de interpretatie, geldigheid en/of uitvoering van deze algemene voorwaarden zijn onderworpen aan de bindende rechtspraak van de bevoegde rechtbank van de woon- of verblijfplaats van de klant.

14. Contacten

Voor informatie en ondersteuning met betrekking tot producten en aankoopmethoden via de site kan de klant contact met ons opnemen via e-mail naar klantendienst-be@darphin.com of serviceclient-be@darphin.com of per post naar het volgende adres:

Estee Lauder Cosmetics S.A./N.V.
Airport Plaza-Kyoto Building
Leonardo Da Vincilaan 19
1831 Diegem
België

 

15. Klachten

In geval van een klacht over uw online aankoop, kunt u contact met ons opnemen op: [klantendienst-be@darphin.com or serviceclient-be@darphin.com]

Volgens EU-verordening nr. 524/2013 inzake onlinebeslechting van consumentengeschillen, kunt u geschillen ook voorleggen aan het online platform van de Europese Commissie dat beschikbaar is op:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Tevens kunt u geschillen die verband houden met de verkoop van het product voorleggen aan de volgende entiteit voor alternatieve geschillenbeslechting:

België

French text:

 

Pour toute réclamation concernant vos achats en ligne, veuillez nous contacter à l'adresse suivante: serviceclient-be@darphin.com

 

Conformément au règlement (UE) No.524/2013 relatif au règlement en ligne des litiges de consommation, tout litige peut être soumis en vue de sa résolution au travers de la plate-forme en ligne de la Commission Européenne: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

 

Tout litige lié à la vente de nos produits peut également être soumis directement à l’organe de règlement extrajudiciaire indiqué ci-dessus:

 

 

Ombudsman du Commerce

Avenue Edmond Van Nieuwenhuyse, 8
Bruxelles, 1160
Belgium

E-mailadres:

info@ombudscom.be

Website:

http://www.ombudsmanvoordehandel.be

Telefoonnummer: +3227880520

****

 

Dutch text:

 

Indien u een klacht heeft over uw online aankoop, kunt u contact met ons opnemen via: klantendienst-be@darphin.com.

Op grond van EU Verordening nr. 524/2013 betreffende online beslechting van consumentengeschillen, kunt u geschillen voorleggen aan het online platform van de Europese Commissie dat beschikbaar is op: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

 

U kunt geschillen met betrekking tot de verkoop van het Product eveneens aan de volgende organisatie voor Alternatieve Geschillenbeslechting voorleggen:

 

 

Ombudsman du Commerce

Avenue Edmond Van Nieuwenhuyse, 8
Bruxelles, 1160
Belgium

E-mailadres:

info@ombudscom.be

Website:

http://www.ombudsmanvoordehandel.be

Telefoonnummer: +3227880520

BIJLAGE I

HERROEPINGSFORMULIER

Wilt u het contract herroepen, vul dan dit formulier in en stuur het naar ons terug.

Estee Lauder Cosmetics S.A./N.V.
Airport Plaza-Kyoto Building
Leonardo Da Vincilaan 19
1831 Diegem
België

klantendienst-be@darphin.com of serviceclient-be@darphin.com

Ik/wij(*) herroep/en de door mij/ons gesloten overeenkomst(*) voor de aankoop van de volgende artikelen(*)/voor het ruilen van de volgende goederen(*)

Besteld op (*)/ontvangen op (*)

Naam van consument(en)

Adres van consument(en)

Handtekening van consument(en) (alleen vereist voor notificatie op papier)

Datum

(*) de niet van toepassing zijnde opties doorhalen/verwijderen